alihoosh
بازاريابي پيامكي

راهنماي خريد ميز تلويزيون

ميز تلويزيون در كنار ساير انواع ميزها، از پر كاربردترين و پر استفاده ترين ميزها به شمار مي رود. از زماني كه تلويزيون به عنوان يكي از مهمترين و ضروري ترين اقلام و لوازم خانگي در خانه ها مورد استفاده قرار گرفت، نياز به ميز تلويزيون براي قرار دادن و كنترل ارتفاع و جانمايي تلويزيون ايجاد شد و همزمان با تغيير انواع تلويزيون ها با توجه به پيشرفت علم الكترونيك، ميزهاي تلويزيون نيز دچار تغييرات اساسي و بنيادين شدند. گروه فني "خاموت" در اين مطلب مهمترين نكاتي كه در هنگام خريد و انتخاب ميز تلويزيون بايد مورد توجه قرار گيرند را مورد بررسي قرار داده است.

براي مطالعه بيشتر در مورد ميزهاي استيل مي توانيد مقالات "ميز و صندلي استيل" ، "ميز عسلي استيل" و "راهنماي انتخاب ميز عسلي" را مطالعه نماييد.

اندازه واقعي تلويزيون را مشخص كنيد

قطعا شما هم اين نكته را مي دانيد كه هنگام خريد تلويزيون، ابعاد و اندازه تلويزيون يكي از مهمترين ملاكهاي تصميم گيري و انتخاب است. تلويزيون ها در ابعاد و اندازه هاي مختلفي مانند 50 اينچ، 40 اينچ و ... توليد شده و بر اساس همين ابعاد و اندازه ها در بازار به مردم عرضه مي شوند. اما نكته اينجاست كه ابعاد تلويزيون نه بر اساس ابعاد واقعي طول و عرض تلويزيون، كه بر اساس ابعاد قطر تلويزيون محاسبه شده است.يعني وقتي از يك تلويزيون 50 اينچ نام برده مي شود، منظور تلويزيوني است كه قطر صفحه تصوير آن 50 اينچ است. در اين اندازه گيري صرفا ابعاد صفحه تصوير تلويزيون ملاك است و ابعاد قاب تلويزيون محاسبه نمي گردد.

انتخاب ميز تلويزيون

اما نكته مهم براي انتخاب ميز تلويزيون مناسب، ابعاد واقعي يك تلويزيون يعني طول و عرض (ارتفاع) دقيق و كامل آن است. انتخاب يك ميز تلويزيون مناسب بايد بر اساس ارتفاع تلويزيون و همچنين طول آن صورت گيرد. به ياد داشته باشيد كه انتخاب ابعاد مناسب براي ميز، نه تنها براي زيبايي بيشتر دفتركار يا خانه شما مهم است، بلكه از نظر ايمني و راحتي استفاده از تلويزيون نيز، مساله مهم و اساسي مي باشد.

ارتفاع مناسب تلويزيون را در نظر بگيريد

به عنوان يك قاعده كلي بهتر است كه مركز صفحه نمايش تلويزيون دقيقا هم ارتفاع يا كمي پايين تر از، تراز ارتفاعي چشمهاي بيننده قرار داشته باشد. براي اينكار و پيدا كردن ارتفاع مناسب ميز،نياز نيست محاسبات پيچيده اي انجام دهيد. ابتدا ارتفاع و فاصله متوسط از كف تا تراز چشمها را پيدا كنيد. ارتفاع تلويزيون را نيز اندازه گيري كنيد و آن را نصف كنيد. ارتفاع ميز بعلاوه نصف ارتفاع تلويزيون بايد با ارتفاع ميانگين چشمها از كف برابر باشد.

انتخاب ميز تلويزيون

طول مناسب ميز تلويزيون را در نظر بگيريد

هنگام خريد و انتخاب ميز تلويزيون حتما بايد ميزي را انتخاب كنيد كه طول آن از طول تلويزيون شما بيشتر باشد. اين نكته سبب مي شود كه اولا احتمال آسيب ديدن تلويزيون در هنگام جابجايي وسايل و نيز رفت و آمد افراد از كنار آن، كاهش پيدا كرده و همچنين فضايي را در اختيار شما قرار مي دهد تا بتوانيد با استفاده از اشياء دكوراتيو كوچك، به زيبايي بيشتر محيط كمك كنيد.

انتخاب ميز تلويزيون

جدولي كه در پايين آمده است مي تواند راهنماي خوبي باشد براي انتخاب مناسب ميز تلويزيون با طول مناسب.

حداكثر طول پيشنهادي ميز تلويزيون

حداقل طول پيشنهادي ميز تلويزيونابعاد تلويزيون96 سانتيمتر86 سانتيمتر30 اينچ

109 سانتيمتر

99 سانتيمتر35 اينچ121 سانتيمتر112 سانتيمتر40 اينچ

134 سانتيمتر

124 سانتيمتر45 اينچ147 سانتيمتر137 سانتيمتر50 اينچ

160 سانتيمتر

150 سانتيمتر55 اينچ185 سانتيمتر178 سانتيمتر65 اينچ

178 سانتيمتر

178 سانتيمتربيشتر از 70 اينچ

راهنماي انتخاب ميز عسلي

وقتي قرار است به مجموعه مبلمان خانه خود يك ميز عسلي اضافه كنيد، اغلب به اين ميز به عنوان وسيله اي كه قرار است گوشه اي از اتاق نشيمن يا خواب را پر كند فكر مي كنيد و به ساير كاربردهايي كه يك ميز عسلي مي تواند براي شما داشته باشد توجه چنداني نمي شود. ميز عسلي يك ميز كوچك و همه كاره است كه قرار نيست فقط مكاني براي قرار دادن سيني چاي و نوشيدني باشد. "خاموت" در اين مطلب قصد دارد شما را كاربردهاي مختلف و نكات جالبي درباره ميز عسلي آشنا كند. اين مطلب مي تواند راهنماي خريد و انتخاب ميز عسلي مورد نياز شما باشد.

براي مطالعه در مورد ميز عسلي، مي توانيد مقالات "ميز عسلي استيل" و "ميز و صندلي استيل" را مطالعه نماييد.

چقدر مي خواهيد پول خرج كنيد

قبل از اقدام به خريد ميز عسلي بايد تعيين كنيد كه چقدر مي خواهيد براي اينكار هزينه كنيد؟ ميزهاي عسلي مدل هاي گوناگون و جنس هاي مختلفي دارند و محدوده وسيعي از قيمت را در بر مي گيرند. هرچه ميز عسلي با كيفيت تر باشد، قطعا قيمت بالاتري نيز خواهد داشت.

Choose-a-Coffee-Table-khamot-7-300x400.jpg

انتخاب جنس ميز عسلي موبلمان لوكس

ميزهاي عسلي در طيف وسيعي از جنسهاي مختلف توليد مي شوند. انواع چوبها، شيشه، استيل،سنگ و ... از عمده متريالهايي هستند كه در ساخت ميزهاي عسلي مورد استفاده قرار مي گيرند. به عنوان مثال يك ميز عسلي با صفحه شيشه اي مي تواند احساس شفاف بودن را ايجاد كرده و به جاي جلب توجه زياد، با رنگ پس زمينه خود تركيب شده و آن را نمايش دهد. اما يك ميز عسلي با صفحه سنگ گرانيت مشكي، بشدت در فضا خودنمايي مي كند. ميزهاي عسلي چوبي احساس راحتي و گرمي را به فضا انتقال مي دهند ولي اگر دنبال ايجاد فضايي مدرن و متفاوت هستيد، ميز عسلي استيل گزينه اي بسيار خوب است.

براي مطالعه در مورد ميزهاي عسلي استيل مي توانيد مقاله "ميز عسلي استيل" را مطالعه نماييد.

ميز عسلي

اما براي انتخاب يك ميز عسلي، بايد ساير جوانب را نيز در نظر بگيريد. به عنوان مثال گرچه صفحه هاي شيشه اي ميزهاي عسلي، زيبا هستند ولي اين زيبايي شيشه در كنار خود، لكه ها و اثر انگشتهاي بيشتر و در نتيجه نياز به تميز كاري بيشتر را نيز خواهد داشت. يا اگر در خانه كودك خردسال داريد، احتمال شكستن و ايجاد خطر از سوي ميزهاي شيشه اي هميشه وجود خواهد داشت. اينها نكاتي است كه هنگام انتخاب و خريد ميز عسلي بايد حتما به آنها دقت كنيد.

ميز عسلي استيل - خاموت

انتخاب اندازه ميز عسلي ميز استيل

براي اندازه ميزهاي عسلي ابعاد دقيقا استاندارد و مشخصي وجود ندارد. اما با توجه به ابعاد مبلها ، تناسبات فضا و نيز ابعاد و اندازه هاي بدن انسان، اندازه هايي پيشنهادي براي ميزهاي عسلي وجود دارند. مرسوم ترين ارتفاع براي ميزهاي عسلي بين 40 تا 45 سانتيمتر و اندازه صفحه ميز عسلي نيز بين 120 تا 60 سانتيمتر پيشنهاد مي شود. اما اين ابعاد صرفا ابعاد پيشنهادي هستند و بهترين كار اين است كه اندازه ميز عسلي را با توجه عملكردي كه از آن انتظار داريد و همچنين سايز مبلها و يا تخت خواب و نيز فضايي كه بين مبلها و يا بين تخت و ديوار و ... وجود دارد انتخاب كنيد. به عنوان مثال پيشنهاد مي شود كه ارتفاع ميز هاي عسلي كنار مبلي را هم ارتفاع كوسن هاي مبل در نظر بگيريد و ....

ميز عسلي

انتخاب شكل و فرم ميز عسلي صندلي استيل

انواع مختلف و بسيار گوناگوني از ميزهاي عسلي همه روزه ساخته شده و مردم نيز با توجه به سليقه خود از آنها استفاده مي كنند. گرچه با توجه به انواع فرمها و شكلهايي كه ميزهاي عسلي ساخته مي شوند مي توان پيشنهادهايي كلي را نيز در نظر گرفت.

ميزهاي مستطيلي شكل، فرمي كلاسيك دارند و به با توجه به چيدمان انواع مبلها براحتي قابل استفاده هستند. ميز ميزهاي عسلي يا جلو مبلي مستطيل شكل كاربري فضا را به حداكثر مي رسانند و تمام كساني كه روي مبلها نشسته اند براحتي مي توانند از آنها استفاده كنند. براي استفاده در اتاقهاي كوچك و يا وقتي كه با كمبود جا روبرو هستيد، ميزهاي عسلي و جلو مبلي مستطيلي بهترين پيشنهاد هستند.

ميزهاي عسلي يا جلو مبلي دايره اي شكل و يا بيضي، حاشيه و گوشه هاي تيز يك ميز مستطيل را ندارند و به همين دليل براي خانه هايي كه فرزند خردسال داشته و يا فضاهايي كه كودكان در آن حضور دارند انتخابي عالي هستند.

ميز عسلي را با توجه به سبك مبلمان انتخاب كنيد

براي انتخاب ميز عسلي،بايد به سبك مبلمان و بطور كلي دكوراسيون داخلي فضا نيز دقت كنيد. بصورت معمول ميزهاي عسلي و ساير مبلمان طراحي شده در سبك هاي كلاسيك، در اندازه ها و ابعاد مشخص توليد و عرضه مي شوند، و وقتي فضاي كلي مبلمان شما، مدرن نباشد، بايد به ابعاد و اندازه ها دقت بيشتري كنيد تا تناسبات ميان همه اجزا رعايت شود.

ولي وقتي در فضا بصورت كلي از مبلمان و دكوراسيوني مدرن استفاده شده است، دست شما نيز در انتخاب بازتر خواهد بود و براي خلاقيت فضاي بيشتري خواهيد داشت. در اينجا نيز قطعا تناسبات بسيار مهم است ولي شما راحت تر مي توانيد از ميزهايي با انواع طرحها و اندازه هاي غير مرسوم ولي كاربردي استفاده نماييد.

ميز عسلي استيل - خاموت

ميز عسلي

به تركيب رنگها دقت كنيد پارتيشن استيل

انتخاب ميز عسلي از نظر فرم و طرح و ابعاد و اندازه بسيار مهم است ولي اگر در انتخاب هر كدام ار آنها اشتباه كرده باشيد با انتخاب يك رنگ مناسب مي توانيد اين اشتباه را از چشمها مخفي كنيد.طراحان داخلي براي ايجاد تعادل رنگ در يك فضا، از تركيب خاصي استفاده مي كنند كه به آن، تركيب 60-30-10 مي گويند. اين تركيب، نسبتهاي مختلفي از رنگ در فضا را نشان مي دهد و به عنوان يك تناسب رنگي تقريبا همه كاره از آن استفاده مي شود. لولاي استيل مفهوم تركيب 60-30-10 اينگونه نعريف مي شود : در هر فضا 60 درصد براي رنگ غالب و اصلي فضا بايد در نظر گرفت، 30 درصد براي رنگ دوم (مثلا رنگ قرنيزها و قاب و چارچوب در و .. ) 10 درصد براي ديگر رنگها كه به حس و حال همان فضا و يا علاقه مندي هاي شخصي مربوط مي شود.

براي ايجاد هماهنگي در يك فضا و اتاق حتما از يك رنگ مكمل استفاده كنيد و از كنتراست رنگها براي جلوه بيشتر استفاده نماييد. مثلا يك ميز نارنجي در يك اتاق آبي را تصور كنيد. رنگها بسيار تاثيرگذارند.

Choose-a-Coffee-Table-khamot-6-300x400.jpg

ميزهاي عسلي با چند عملكرد

گاهي مي توان از ميزهاي عسلي و يا ميزهاي جلو مبلي عملكردهاي بيشتري را انتظار داشت و با انتخابي درست كارايي اين ميزها را افزايش داد. به عنوان مثال مي توانيد از ميزهايي استفاده كنيد كه قفسه هايي براي قرار دادن كتابها يا وسايل تزئيني و دكوراتيو دارند. صندلي البته نبايد خيلي هم فضاي ميز را شلوغ كنيد، چند كتاب و مجله و يا يك گلدان زيبا و خوش رنگ مي تواند دكوراسيون شما را زيباتر كنند.

ميز عسلي

هنگام انتخاب، كودكان را از ياد نبريد

اگر در خانه كودك داريد حتما بايد هنگام خريد ميز به اين نكته دقت كنيد. سعي كنيد از ميزهاي شيشه اي استفاده نكنيد و يا سراغ ميزهايي كه گوشه هاي تيز و يا لبه هايي كه مي توانند براي بچه ها خطرناك باشند، نرويد. لولاي درب ميزهاي گرد يا ميزهايي كه گوشه هاي گرد دارند براي شما انتخابي بهترند. تا جايي كه امكان دارد از ميزهايي استفاده كنيد كه نياز به تميز كاري زيادي نداشته باشند، به عنوان مثال ميزهاي شيشه اي را بايد مدام تميز كنيد تا لكه ها و اثر دست و ... روي آن معلوم نباشد.

جانمايي ميز عسلي

پس از انتخاب و خريد ميز عسلي، مهمترين مساله جانمايي آن است. سعي كنيد ميز عسلي را در جايي قرار دهيد كه رفت و آمد اطراف آن به راحتي انجام شود. اگر از ميز عسلي به عنوان ميز جلو مبلي استفاده مي كنيد بايد براي راحت بودن افرادي كه روي مبلها نشسته اند، حتما فضاي كافي ،حدود يك متر در نظر بگيريد. پارتيشن اگر اين فاصله مناسب را در نظر نگيريد،ميهمانان براي حركت دادن پاهايشان به مشكل خواهند خورد و احساس راحتي نمي كنند.

  ميز جلو مبلي

گروه فني خاموت توليد كننده انواع ميزها و صندلي استيل، چهارپايه استيل، ميزهاي عسلي و ساير مبلمان استيل.

گروه فني خاموت توليد كننده ميزها و صندلي و مبلمان استيل مطابق به طرح و نقشه معماران ، طراحان و مشتريان مي باشد.

 

كفشور خطي يك كفشور لوكس

استفاده از كفشوي يا كفشور خطي امروزه در بسياري از پروژه ها، مخصوصا پروژه هاي بازسازي با استقبال معماران و طراحان مواجه شده است.كفشور هاي خطي يا گاتر هاي لوكس نسبت به كفشور هاي نقطه اي و معمولي كه استفاده از آنها بسيار متداول است داراي عملكرد بهتر و همچنين ظاهر بسيار زيباتري مي باشد. لولا گروه فني "خاموت" به عنوان يكي از اولين توليد كنندگان گاترها و كفشور هاي خطي لوكس در ابعاد و اندازه هاي سفارشي، در اين مطلب شما را با اين نوع از كفشورها و مزاياي خريد كفشور خطي خطي آشنا خواهد كرد.

براي مطالعه بيشتر در اين مورد، مي توانيد مقاله "آشنايي با كفشوي خطي" را نيز مطالعه نماييد.

خريد كفشور خطي - خاموت

كفشور خطي چيست؟

كفشور خطي يا گاتر،يك نوع كفشور يا زهكش صاف و كشيده است كه معمولا به شكل مستطيل توليد مي شود. اين مدل از كفشور ، از كفشور هاي معمولي يا نقطه اي بسيار بزرگتر است و از آن براي تخليه سريع آب در حمامها استفاده مي شود. كفشور هاي خطي با توجه به ابعاد بزرگتر خود نسبت به ساير كفشورها سرعت تخليه آب بالاتري داشته و از اين نظر كارايي بهتري دارند.

كفشورهاي خطي نه فقط به دليل زهكشي بالا و امكان تخليه سريع آبهاي جاري شده در كف حمام، بلكه به دليل ظاهر شيك و لوكسي كه دارند، اين روزها محبوبيت فراواني يافته و خريد كفشور خطي از اولين انتخابها خريدها براي استفاده در حمامهاي زيبا مي باشند( كفشورهاي خطي با توجه به ابعادي كه دارند، براحتي و بدون اينكه آب هاي خروجي در آن سر ريز شده و يا اصطلاحا پس بزند، با سرعتي بالا، آبها را تخليه مي كنند). درب و پنجره كفشورهاي خطي راه حلي ايده آل براي حمامهاي لوكس و مخصوصا حمامهايي كه در آنها از سراميك ها و سنگ ها ي اسلب در ابعاد بزرگ و نيز شير آلات تزييني استفاده شده مي باشند. اين كفشورها را مي توان با انواع كفپوشهايي كه در حمام استفاده مي شوند مانند سراميك، سنگ، وينيل، ترموود و ... نصب نمود.

كفشور خطي استيل - خاموت

ويژگي هاي كفشور خطي

كفشورهاي خطي از نظر طراحي عملكرد خوبي داشته و مزاياي بسيار زيادي دارند. در ميان انواع سيستم هاي زهكشي و تخليه آب كه در حمامها و ... مورد استفاده قرار مي گيرد، كفشور خطي بدون شك بالاترين بهره وري را داشته و بر خلاف ساير گزينه هاي موجود، تنوع بالايي از نظر طرح و ظاهر نيز ارائه كرده و مي توانند طراحان با سليقه هاي گوناگون را راضي كنند.

كفشور هاي خطي با توجه تنوع طرح و استفاده از انواع درپوشهاي استيل با طرح هاي مختلف، يا درپوشهاي سراميك خور، كفشور را در حمام به يك نقطه كانوني تبديل كرده اند.

خريد كفشور خطي استيل - خاموت

نكته هاي مهم براي انتخاب و خريد كفشور خطي

قبل از انتخاب و خريد كفشور خطي يا گاتر لوكس براي حمام بايد چند عامل مهم را در نظر بگيريد. با توجه به اين نكات مهم مي توانيد كفشور خطي، يا گاتر لوكس مناسب براي حمام خود را انتخاب كنيد.

  • سبك شما در طراحي حمام چيست و از حمام چه انتظاري داريد؟
  • چقدر بودجه براي ساخت در نظر گرفته ايد؟
  • كفپوشي كه براي حمام انتخاب كرده ايد چيست و چقدر براي شما مهم است؟

در ادامه مهمترين نكته هايي كه هنگام انتخاب و خريد كفشور خطي، بايد به آنها توجه نمود آورده شده اند.

يكپارچگي انواع درب و پنجره استيل

استفاده از كفشور هاي خطي سراميك خور، اين امكان وجود دارد كه بدون تغيير در ظاهر كفسازي و بدون ايجاد هيچ تغييري در مصالح استفاده شده در كف، تخليه آبهاي حمام به راحتي انجام گيرد. با خريد كفشور خطي سراميك خور، براحتي و صرفا با ايجاد يك يا دو شكاف در سطح كف،زهكشي را انجام مي گردد. درب و پنجره استيل توجه داشته باشيد كه اين مدل از كفشور هاي خطي امكان نصب ساير متريالها مانند سنگ و يا كفپوش هاي وينلي روي درپوش خود را دارند و اصطلاح سراميك خور كه در مورد اين كفشور ها بكار مي رود به اين معني نيست كه امكان نصب ساير كفپوش ها وجود ندارد.

ايمني

كفشور هاي خطي نسبت به كفشور هاي نقطه اي و ... بسيار ايمن تر هستند. حتما مي پرسيد چرا؟

كفشور هاي خطي با توجه به عملكرد 2 مر حله اي خود، امكان وارد شدن اجسام بزرگ به داخل سيستم فاضلاب را از بين مي برند. همچنين اين كفشور ها براي استفاده در حمامهايي كه مورد استفاده معلولين قرار مي گيرند، گزينه اي بسيار مناسب تر هستند زيرا مانعي براي چرخ هاي ويلچر ايجاد نمي كنند.

خريد كفشور خطي استيل - خاموت

نگهداري

كفشور هاي خطي و گاترهاي لوكس بصورت معمول، تميز تر از كفشور هاي نقطه اي و ساير كفشور ها هستند. مهمترين دليل اين امر نيز اين است كه اين كفشور ها بر خلاف كفشور هاي نقطه اي داراي يك سبد آشغال گير هستند، كه متناسب با ابعاد كفشور و نيز قطر لوله ها و ... طراحي شده است. اين كمبود در كفشور هاي نقطه اي سبب شده كه استفاده كنندگان مجبور به نصب انواع آشغال گير هاي متفرقه روي كفشور هاي نقطه اي گردند كه با توجه به كاهش دادن حجم خروجي آب، و كم كردن قطر لوله خروجي و نيز ممانعت از بسته شدن درپوش كفشور، علاوه بر ايجاد سر ريز و پس زدن آب، ظاهر نامطلوبي نيز در حمام ايجاد مي نمايد. نگهداري ساده اين كفشور، در كنار عمر و ماندگاري آن، خريد كفشور خطي را كاملا مقرون به صرفه و از نظر اقتصادي توجيه پذير كرده است.

محل نصب درب استيل

يكي از مهمترين مزاياي كفشور هاي خطي، سازگاري آنها با شرايط مختلف براي نصب است. كفشور هاي خطي در هر مكاني از حمام و با هر موقعيتي نسبت به دوش قابل نصب هستند. اين مزيت به دليل طراحي صاف و بدون درز آنها و نيز وسيع بودن مجراي آبرو در اين كفشور هاست. با اين حال بهترين محل براي نصب كفشور هاي خطي، نه در مركز حمام بلكه در كنار ديوارها و گوشه حمام مي باشد. به اين ترتيب براحتي و با اجراي يك شيب يك طرفه،مي توان تمام آبها را تخليه نمود و از طرفي زيبايي كفسازي نيز از بين نرفته و نظم بند كشي دچار ناهماهنگي نمي شود.

گاتر استيل - خاموت

مشكلات نصب

نصب كفشور هاي خطي يا گاتر هاي لوكس به مراتب از كفشور هاي نقطه اي بسيار ساده تر است. براي نصب اين كفشور ها، هم مي توانيد از كمك يك استاد كار و يا نصاب استفاده كنيد و يا خودتان براحتي آن را نصب كنيد. تنها نكاتي كه هنگام نصب بايد به آنها دقت كنيد عبارتند از:

اطمينان از سلامت عايق رطوبتي،اطمينان از اتصال صحيح لوله كفشور به لوله فاضلاب و تراز بودن نهايي درپوش كفشور. به همين راحتي كار نصب انجام مي شود.

كفشور خطي استيل - خاموت

مزاياي كفشور خطي

  • يكي از مهمترين دلايلي كه سبب خريد كفشور خطي مي شود، تنوع نامحدود آنها از نظر طرح است. تنوع بالاي انواع درپوشها در كفشور ها خطي يا گاتر هاي لوكس و نيز امكان توليد سفارشي درپوش ها با توجه به هر پروژه از مهمترين مزاياي كفشور هاي خطي است.
  • امكان اجراي شيب يك طرفه در كفسازي در صورت استفاده از كفشور خطي، يا گاتر هاي لوكس مزيت ديگر اين كفشور هاست. در كفشورهاي نقطه اي استفاده از شيب هاي چند طرفه تمام آبها را از جهات مختلف به سمت كفشور هدايت كرده و با توجه به خروجي نقطه اي اين كفشور ها، هميشه مشكل پس زدن آب و نيز جمع شدن آب روي كفشور هاي نقطه اي وجود خواهد داشت.
  • كفشور هاي خطي را مي توان در كنار ديوارها و در امتداد يكي از ديوارهاي حمام نصب نمود. اين مزيت سبب مي شود كه بند كشي سنگ ها و سراميكها بهم نخورده و از سوي ديگر مي توان از سنگها و يا سراميكها با ابعاد بزرگ استفاده نمود. با استفاده از كفشور هاي خطي، بدون شك كفسازي شيك تر و لوكس تري در حمام خواهيد داشت.
  • سرعت تخليه آب در كفشور هاي خطي بسيار بالاتر است. از سوي دگر تميز كردن آنها نيز بسيار ساده تر و برخلاف كفشور هاي نقطه اي كاري چندش آور نيست و اين نيز دليل ديگري براي انتخاب و خريد كفشور خطي به عنوان كفشور حمام است.

گروه فني "خاموت" يكي از اولين توليد كنندگان گاترهاي استيل لوكس سفارشي در ايران بوده، كه با توجه به طرح معماران و يا سليقه كارفرمايان براي پروژه هاي مختلف داخلي، اقدام به توليد گاترها و كفشور هاي خطي لوكس استيل، با ابعاد سفارشي مي نمايد. گاتر هاي توليد شده توسط گروه فني خاموت بصورت تمام استيل و از گريدهاي 304 يا 316 (با توجه به شرايط پروژه و درخواست كارفرما) مي باشد. توانايي توليد انواع درپوشهاي گاتر استيل، از درپوشهايي با قابليت نصب سنگ و سراميك، تا درپوشهاي تمام استيل ساده و طرحدار، در مجموعه "خاموت"سبب شده است كه معماران بدون هيچگونه محدوديتي در طراحي، صرفا به زيبايي بينديشند.

    گاتر استيل - خاموت

 

آشنايي با كفشوي خطي

هنگامي كه در حال طراحي، ساحت و يا بازسازي يك ساختمان هستيد، تصميم گيري در مورد انتخاب يك كفشوي و گاتر لوكس، شايد تصميمي بي اهميت و كوچك، به نظر برسد. اما واقعيت اين است كه انتخاب مناسب يه گاتر خطي و يا كفشوي خطي مناسب و در عين حال زيبا، تاثير بسيار زيادي هم در عملكرد بهتر براي تخليه آب داشته و هم در زيبايي محيط بسيار نقش دارد. "خاموت" در اين مطلب سعي دارد كه شما را با انواع كفشوي هاي استيل كه در فضاهاي مسكوني كاربرد دارند آشنا كند.

كفشوي سراميك خور - خاموت

كفشوي خطي، سراميك خور

كفشوي خطي (گاتر) يا كفشوي نقطه اي ؟

انواع كفشوي هايي كه در حمام ها مورد استفاده قرار مي گيرند به دو گروه ،كفشوي خطي يا گاتر و كفشوي هاي نقطه اي قابل تقسيم هستند. كفشوي هاي نقطه اي مرسوم ترين و پر استفاده ترين انواع كفشوي هستند و همه ما آنها را بارها و بارها ديده ايم. حفاظ درب و پنجره اين كفشوي ها بصورت معمول در وسط فضاي حمام تعبيه شده و با توجه به شيب بندي سطح كفپوش حمام، آب به سمت نقطه اي كه كفشوي نصب شده هدايت و سپس به سيستم فاضلاب تخليه مي شود. كفشوي هاي نقطه اي نصب شده در حمام، با توجه به ابعاد سراميك و ساير كفپوش ها، عموما بصورت مربعي طراحي و ساخته مي شوند تا براحتي در محل نصب شوند. البته انواع گرد اين كفشوي ها نيز وجود داشته و مورد استفاده قرار مي گيرند. از نظر ظاهري نيز كفشوي هاي نقطه اي در انواع مختلفي مانند، كفشوي استيل، كفشوي هاي پليمري، چدني و كفشوي سراميك خور و ... توليد شده و مورد استفاده قرار مي گيرند.

shower-drainage-khamot-4.jpg

 

كفشوي سراميك خور - خاموت

كفشوي نقطه اي استيل سراميك خور

كفشوي هاي خطي يا گاتر ها همانطور كه از نامشان پيداست، كفشوي هايي باريك و بلند هستند و بر خلاف كفشوي هاي نقطه اي كه فقط از يك نقطه امكان تخليه آب را فراهم مي كنند، اين كفشوي ها در يك طول گسترده اين امكان را فراهم مي آورند. كفشوي خطي بر خلاف كفشوي هاي نقطه اي، علاوه بر عملكرد به عنوان زهكش، در زيبايي فضا نيز نقش داشته و به همين دليل در چند سال اخير با استقبال فراوان معماران و طراحان مواجه شده است.

كفشوي هاي خطي يا گاتر ها لوكس، مي توانند در هر نقطه اي از فضاي حمام نصب شوند ولي بيشتر در امتداد يكي از ديوار ها نصب مي شوند. نصب كفشوي در امتداد يكي از ديوارها، سبب مي شود كه شيب بندي سطح كف حمام بسيار ساده تر و كاراتر بوده و صرفا با ايجاد يك شيب بك طرفه به سمت ديواري كه كفشوي در امتداد آن نصب شده است، تخليه آب انجام گردد. حفاظ استيل كفشوي هاي خطي آب را با سرعتي بسيار بيشتر از كفشوي هاي نقطه اي تخليه مي كنند و به همين دليل در حين دوش گرفتن، احتمال جمع شدن آب در حمام از بين مي رود.

براي مطالعه بيشتر در اين مورد، مي توانيد مقاله "كفشوي خطي، يك كفشوي لوكس" را نيز مطالعه نماييد.

كفشوي-خاموت

شيب يك طرفه كفسازي در كفشوي خطي، با درپوش استيل 

كفشوي و تاثير در زيبايي

يكي از مهمترين ويژگي هاي كفشوي هاي خطي يا گاترهاي لوكس، تاثير بسيار زياد اين نوع از كفشوي ها در كفسازي فضاي حمام و ... مي باشد. به اين نكته دقت كنيد كه وقتي از كفشوي هاي نقطه اي استفاده مي كنيد، ناخوداگاه در انتخاب ابعاد و اندازه هاي سراميك كف حمام با محدوديت مواجه مي شويد و نمي توانيد از سراميك ها و تايل هاي سنگ و ... در ابعاد بزرگ استفاده كنيد، زيرا ناچار به اجراي شيب چند طرفه هستيد. دستگيره اما وقتي از كفشوي خطي يا گاتر هاي لوكس استفاده مي كنيد براحتي مي توانيد از سنگهاي اسلب و سراميكهاي لوكس كه امروزه در ابعاد بزرگ توليد مي شوند استفاده نموده و با اجراي شيب يك طرفه در كف حمام، براحتي تمام آبها را با سرعت تخليه نماييد.

كفشوي خطي استيل - خاموت

كفشوي خطي يك كفشوي دكوراتيو دستگيره درب

يكي ديگر از ويژگي هاي جالب كفشوي هاي خطي يا گاتر هاي لوكس اين است كه، اين قطعات علاوه بر عملكرد به عنوان كفشوي، يك قطعه دكوراتيو نيز محسوب مي شوند كه مي توانند در زيبايي فضاي حمام نقشي پر رنگ را ايفا نمايند. كفشوي هاي خطي از چند قطعه اصلي تشكسل شده اند كه عبارتند از:

كفشوي خطي استيل

  • درپوش كفشوي
  • كانال هدايت آب
  • آشغال گير
  • دستگيره در
  • لوله اتصال به شبكه فاضلاب
  • و ....

كفشوي هاي خطي را فارغ از ابعاد و اندازه و جنس كانال هدايت آب، از نظر ظاهري مي توان به چند دسته تقسيم نمود. اين تقسيم بندي كه بر اساس فرم و شكل درپوش كفشوي صورت گرفته است كه مهمترين نقش را در عملكرد دكوراتيو كفشوي به عهده داشته و تعيين كننده شكل ظاهري كفپوش مي باشد.

كفشوي سراميك خور - خاموت

كفشوي خطي، سراميك خور

از نظر معماران نيز مهمترين قسمت در انتخاب يك كفشوي خطي يا گاتر لوكس، انتخاب شكل ظاهري درپوش، به عنوان تنها بخش نمايان يك كفشوي خطي مي باشد. درپوشهاي مختلفي براي كفشوي هاي خطي توسط طراحان مختلف، طراحي و توليد شده كه هر كدام ويژگي هاي خاص خود را دارند. دستگيره درب سكوريت اين تنوع شامل كفشوي ها خطي و گاتر هاي لوكس با درپوش استيل بصورت ساده يا طرحدار يا كفشوي هاي و گاتر هاي لوكس با درپوش هاي سراميك خور و يا حتي گاتر هاي شكاف دار كه به آنها slot drain نيز مي گويند، مي شود. در ادامه تصاوير انواع مختلفي از كفشوي هاي خطي و يا گاتر هاي لوكس براي آشنايي بيشتر، نمايش داده شده اند.

كفشوي خطي استيل - خاموت

كفشوي خطي چاك دار يا slot drain

گاتر استيل - خاموت

كفشوي خطي، با درپوش استيل طلايي

گاتر استيل - خاموت

كفشوي خطي، با درپوش استيل 

گاتر استيل - خاموت

كفشوي خطي، با درپوش استيل 

جنس كفشوي هاي خطي

گاتر هاي لوكس و كفشوي هاي خطي يا بصورت تمام استيل ساخته شده و يا درپوش آنها استيل و جنس كانال هدايت آب ، لوله ها و ... از پليمر مي باشد. دستگيره در سكوريت به همين دليل گاهي آنها را گاتر استيل نيز مي نامند. استيل استفاده شده در اين گاترها عموما از گريد 304 و يا 316 بوده و سطح رويه استيل نيز با توجه به طرح هاي مختلف مي تواند مات، براق، خشدار، آبكاري شده و ... باشد.

براي آشنايي بيشتر با انواع گريد هاي استيل مي توانيد مقالات "انواع گريدهاي استيل" ، "آشنايي با استيل گريد 304" و "تفاوت استيل 304 و 316" را مطالعه نماييد.

گروه فني "خاموت" يكي از اولين توليد كنندگان گاترهاي استيل لوكس سفارشي در ايران بوده، كه با توجه به طرح معماران و يا سليقه كارفرمايان براي پروژه هاي مختلف داخلي، اقدام به توليد گاترها و كفشوي هاي خطي لوكس استيل، با ابعاد سفارشي مي نمايد. گاتر هاي توليد شده توسط گروه فني خاموت بصورت تمام استيل و از گريدهاي 304 يا 316 (با توجه به شرايط پروژه و درخواست كارفرما) مي باشد. دستگيره درب لوكس توانايي توليد انواع درپوشهاي گاتر استيل، از درپوشهايي با قابليت نصب سنگ و سراميك، تا درپوشهاي تمام استيل ساده و طرحدار، در مجموعه "خاموت"سبب شده است كه معماران بدون هيچگونه محدوديتي در طراحي، صرفا به زيبايي بينديشند.

كفشوي خطي استيل - خاموت

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۴۳:۱۶ ] [ علي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی