alihoosh
بازاريابي پيامكي

سيستم نماي شيشه اي خرپاي دكلي (خرپاي قايقي)Mast-Truss-khamoot-1-697x400.jpg​ 

سيستم نماي شيشه اي خرپاي دكلي از پشت­بندهاي كابلي به منظور كاهش حجم بصري سازه بهره مي­گيرد. نام اين سازه با توجه به شباهت فرم خرپاي كابلي به دكي كشتي و همچنين فرم قايق انتخاب شده است و شامل يك عضو فشاري مركزي (يا ديرك) مهاربندي شده با كابل است كه به منظور شكل دهي به عناصر كششي كلاف­هايي را به آن متصل مي­كنند، در نتيجه مقاومت طول ديرك در برابر نيروهاي خمشي افزايش مي يابد. پشت­بندها را مي توان با تقارن دو، سه يا چهار طرفه نسبت به ستون يا دكل مركزي قرار داد. اين خرپاها اغلب به عنوان سازه اصلي در يك سيستم خرپاي كابلي مورد استفاده قرار مي گيرند.

براي مطالعه بيشتردر مورد انواع نماهاي شيشه اي مي توانيد مقاله "انواع نماهاي شيشه اي" را مطالعه نماييد.

براي مطالعه بيشتر در مورد انواع نماهاي شيشه اي با استفاده از خرپاها مي توانيد مقالات "نماي شيشه اي خرپاي كابلي" ، " نماي خرپاي شيشه اي " و "نماي شيشه اي شبكه كابلي" را مطالعه نماييد.

Mast-Truss-khamoot-3-279x400.jpg

در تصوير بالا سيستم خرپاي دكلي (قايقي) با تقارن دوطرفه به عنوان سازه نگهدارنده شيشه ها مورد استفاده قرار گرفته است. اين سيستم توسط بازوهايي به سازه اصلي ساختمان متصل شده است. موبلمان استيل انتهاي خارجي بازوها شامل يك كابل عمودي است كه ضمن نگهداري از انتهاي خارجي كلاف­هاي خرپا، بار مرده شيشه را نيز تحمل مي­كند و در آخر روتلهاي اسپايدر و فيكس پوينتهاي نصب شده در سر كلاف­ها شيشه را به خرپا متصل كرده و بارهاي جانبي را به خرپا انتقال مي دهند.

Mast-Truss-khamoot-2-295x400.jpg

سيستم سازه هاي شيشه اي خرپاي دكلي اين امكان را دارند كه در مقياسهاي بسيار بزرگ نيز طراحي و اجرا شوند. به عنوان مثال در تصوير بالا ، سازه شيشه اي ساختمان New Jersey Avenue را مشاهده مي كنيد. در اين ساختمان از سيستم خرپاي دكلي (قايقي) به ارتفاع 30 متر به عنوان سازه براي نگهداري پانلهاي شيشه اي استفاده شده است.

براي مطالعه بيشتردر مورد نماهاي شيشه اي خرپاي كابلي مي توانيد مقاله "خرپاي كابلي" را مطالعه نماييد.

 

سيستم نماي شيشه اي شبكه كابلي (Cable Net) ميز استيل

Cable-Net-khamot-2-613x400.jpg

سيستم نماي شيشه اي شبكه كابلي يكي از انواع ساختار ها و سيستم هاي نماي شيشه اي يا سازه هاي شيشه اي است. سيستم نماي شيشه اي كابلي (شبكه كابلي) ساختاري ظريف و مينيماليستي را ارائه مي كند كه نتيجه معماري آن پوسته اي شفاف و زيبا براي ساختمان خواهد بود.

سيستم هاي نماي شبكه كابل و شيشه در سالهاي 1960 و 70 ميلادي توسط معماري به نام Frei Otto توسعه يافت و در سال 1992 خلاقيت هلموت جان (Helmut Jahn) مهندس معمار شركت Schlaich Bergermann در طراحي هتل كمپينسكي جرقه هاي اميد را براي استفاده از اين ساختار شيشه اي بسيار پر رنگ نمود. پس از اين اتفاقها، اما اين هتل مونيخ بود كه نماي شيشه اي مسطح با نگهدارنده هاي شبكه كابلي را به جهانيان معرفي نمود كه با استقبالي وسيع در سطح جهاني روبرو شد.

در سيستم شبكه هاي كابل و شيشه (سازه شيشه اي شبكه كابلي)، ساختاري مشبك از كابلهاي پيش تنيده، ايستايي و پايداري شيشه ها را تامين مي كنند. در نقاط تقاطع كابلها، گيره هاي مخصوصي كابلها را به هم متصل كرده و شيشه ها را نيز ثابت نگه مي دارند. با استفاده از سيستم سازه شيشه اي شبكه كابلي مي توان نماهاي شيشه اي وسيع به صورت مسطح و يا منحني را طراحي و اجرا نمود. نكته مهم در خصوص اجراي اين نوع از نماهاي شيشه اي اين است كه طراحي و اجراي اين سازه، مستلزم هماهنگي كامل پيمانكار نما و مهندس معمار در مراحل اوليه پروژه مي­باشد.

براي مطالعه بيشتردر مورد انواع نماهاي شيشه اي مي توانيد مقاله "انواع نماهاي شيشه اي" را مطالعه نماييد.

براي مطالعه بيشتر در مورد انواع نماهاي شيشه اي با استفاده از خرپاها مي توانيد مقالات "نماي شيشه اي خرپاي كابلي" ، " نماي خرپاي شيشه اي " و "نماي شيشه اي خرپاي دكلي" را مطالعه نماييد.

Cable-Net-khamot-1-652x400.jpg

در اين سيستم سازه شيشه اي،شبكه هاي كابلي وظايف سازه اي را به عهده داشته و به عنوان سازه اي مينيمال به حساب مي آيند. كابلها و ساير اتصالات از جنس استنلس استيل هستند كه با توجه به مقاومت به خوردگي و دوام بالايي كه دارند نياز به نگهداري هاي دوره اي و هزينه هاي مربوط به آن را كاهش مي دهند.

Cable-Net-khamot-3-558x400.jpg

در سيستم سازه شيشه اي شبكه كابلي، كابل­ها بايد توسط جك­هاي هيدروليكي پيچيده­اي تحت كشش قرار گيرند. با توجه به اهميت كشش كابلها در اين روش، جكها و ابزارهاي نصب هميشه بايد مورد بررسي قرار گيرند. صندلي استيل

Cable-Net-khamot-4-263x400.jpg

ايجاد يك نماي شيشه اي بسيار وسيع با استفاده از كابلهايي بسيار قوي (اين كابل ها در سازه پلهاي معلق نيز مورد استفاده قرار مي گيرند) صندلي

Cable-Net-khamot-5-267x400.jpg

استفاده از نماي شيشه اي منحني در ساختمان ستاد كميسيون بورس و اوراق بهادار در شيكاگو آمريكا. در اين سازه شيشه اي براي نگه داشتن پنلهاي شيشه اي 60×90 ديوار و همچنين 60×60 سقف ورودي از سيستم شبكه هاي كابلي به صورت دوبل استفاده شده است. حفاظ استيل خانگي

 

 

سيستم نماي شيشه اي فين گلاس پارتيشن

 فين گلاس

 حفاظ استيل درب منازل در طي چند دهه گذشته، استفاده از نماها و سازه هاي شيشه اي گسترش فراوان يافته است. مدت زيادي از زماني كه شيشه هاي بازتابنده، پنجره ­هاي نواري و بازشوهاي بزرگ در نماها استفاده مي­شدند، گذشته است و اين امر سبب شده است تا معماران و طراحان هر روز با خلاقيت و ايده هاي نوين خود، تمايلي بيشتر براي كنار گذاشتن محدوديت هاي اعمال شده در سازه ­هاي شيشه اي از خود نشان داده و در جستجوي نماهايي با حداكثر شفافيت و حداقل استفاده از نگهدارنده هاي فلزي و ... باشند.

براي مطالعه در مورد انواع نماها و سازه هاي شيشه اي مي توانيد مقاله "انواع نماهاي شيشه اي" را مطالعه نماييد.

فين گلاس

استفاده از نماهاي شيشه اي فين گلاس پاسخي به اين خواسته معماران و طراحان است. گرچه ما عموما شيشه را به عنوان يك عنصر سازه ­اي به حساب نمي آورديم، اما سيستم هاي فين گلاس (Glass Fin) تصورات را در مورد شيشه با تحولي شگفت روبرو كردند. پارتيشن استيل سيستم هاي سازه اي فين گلاس، ساختاري را ارئه مي كنند كه در آن شيشه به عنوان عنصر و عضوي سازه اي عمل مي كند و علاه بر آن حداكثر شفافيت بصري ممكن را نيز ارائه مي كنند.

سيستم شيشه اي فين گلاس (Glass Fin) سازه­ اي شيشه اي است، كه در آن به جاي استفاده از اجزاء و عناصر سازه اي فلزي، از شيشه هاي سكوريت عمودي به عنوان نگهدارنده سازه ­اي استفاده مي ­شود. به عبارتي ديگر، سازه شيشه اي فين گلاس ، يك سيستم سازه­ شيشه ­اي مبتني بر اتصالات نقطه ­اي است كه مي ­تواند منحصربه فردترين و شفاف ترين نماها را ايجاد كند. روش­هاي بسياري براي دستيابي به اين سطح از شفافيت وجود دارد اما نماهاي فين گلاس در بين آنها از محبوترين و رايج ترين نماها محسوب مي شوند. كتابخانه

از مهمترين ويژگي هاي سيستم نماي شيشه اي فين گلاس مي توان به قابليت اجراي اين نوع نما در هر مقياسي اشاره كرد. نماي فين گلاس را مي توان از يك ورودي ساده در فروشگاهي كوچك تا لابي شيشه اي مرتفع به ارتفاع بيشتر از 20 متر در يك هتل لوكس، مورد استفاده قرار داد.

فين گلاس

سازه فين گلاس نخستين بار، بيش از 40 سال پيش توسط Pilkington معرفي شد. نماهاي فين گلاس مبتني بر نگهدارنده نقطه ­اي يا فيكس پوينت ها (fixed points) هنوز هم يكي از روش هاي متداول ساخت نماهاي بسيار شفاف فين گلاس هستند. موليون­هاي شيشه ­اي (فين) كه معمولا از سازه فوقاني آويزان هستند، سيستم پشتيبان سازه را شكل مي دهند. اتصالات نقطه ­اي با استفاده از يراق­هاي معمول ، به فين­هاي عمودي متصل مي شوند. قطعات نماهاي شيشه ­اي توسط سيليكون كنارهم قرار مي­ گيرند تا اجازه حركت مناسب كنار يكديگر را داشته باشند. كتابخانه و قفسه

در نماهاي فين گلاس، فين­ها از بالا آويزان شده و از قسمت بالا و پايين براي انتقال بارها به سازه متصل مي شوند. به اين ترتيب، اگر فين­هاي كوتاه يا سطوح شيشه اي شكسته شوند،در عملكرد سازه هاي شيشه اي خللي وارد نشده و قطعات نماي فين گلاس سقوط نخواهند كرد.

فين گلاس

سيستم هاي سازه اي فين گلاس بارها و بارها ، با دقت فراوان آزمايش شده اند تا اطمينان حاصل شود كه سخت ترين استانداردها را تاب مي ­آورند. حفاظ استيل بانك آزمايشات مربوط به آب، هوا و تست هاي لرزه­ اي ديناميك، همه بخش هايي از مجموعه استانداردهايي هستند كه بر روي سازه هاي فين گلاس آزمايش شده است. به غير از استانداردهاي مربوط به كارايي و عملكرد، اين سيستم­ها در برابر ايمني سقوط نيز مورد آزمايش قرار گرفته ­اند. اين آزمايش­ها بر حفظ يكپارچگي كلي شيشه اين سيستم،­ با وجود چرخش فشار هوا تاكيد دارد كه حتي پس از شكست سطوح شيشه­ اي، فين­ها يا لايت­هاي پاييني اين يكپارچگي را حفظ مي­ نمايند گرچه هر پروژه ديتيل­هاي اجرايي منحصر به خود را دارد كه بايد مورد توجه قرار گيرد. باربيكيو

امروزه استحكام،پايداري و زيبايي نماهاي شفاف، اصلي ترين مولفه در محبوبيت نماهاي فين گلاس در ميان ساير سيستم­ هاي سازه شيشه اي است. با توجه به توانايي بي نظير اين سيستم در از ميان بردن مرز ميان داخل و بيرون فضا، سيستم هاي نماي فين گلاس ، نمونه اي كامل از هماهنگي ميان فرم و عملكرد مي باشند.

 

تاريخچه سازه هاي شيشه اي فين گلس (Glass Fin) درب

سازه شيشه اي فين گلس (Glass Fin) متفاوت ترين نوع سازه شيشه ا ي بين همه انواع سازه هاي شيشه اي است. اين سيستم از عناصر و اجزاء شيشه اي به عنوان عناصر سازه اي استفاده كرده و بالاترين شفافيت را در همه انواع ساختار هاي شيشه اي ارائه مي كند.

كاريرد اولين سازه فين گلس در يك نماي شيشه ­اي، به سازه French Hahn در طرح ساختمان Maison de la Radio در دهه 1950ميلادي پاريس باز مي­ گردد. در اين طرح صفحات شيشه­ اي در 2 طبقه به حالت معلق درآمده و سپس با استفاده از فين­هاي شيشه اي (موليون هاي شيشه اي) كه در نقاط مفصلي ، بصورت عمود بر صفحات شيشه قرار گرفته و پايدار شده­ بودند. حفاظ استيل ولي 20 سال طول كشيد تا ساختار سازه هاي فين گلس توجه ها را به خود جلب كند. در سال 1972 ميلادي، اين ساختمان Willis Faber & Dumas در ايپسويچ انگلستان بود، كه فن آوري فين گلس را به به همگان معرفي كرد. در اين نماي منحني كه توسط Foster Associates طراحي شده است، چندين صفحه از شيشه هاي­ رفلكتيو به حالت معلق قرار گرفته اند و يكي از اولين نمونه هاي نماهاي تمام شيشه فريم لس كه به روش فين گلس نصب شده، را ايجاد كرده اند.

براي مطالعه بيشتر مي توانيد مقالات "انواع نماهاي شيشه اي" و " نماي شيشه اي فين گلس" را مطالعه نماييد.

فين گلاس

ساختمان Willis Faber & Dumas در ايپسويچ انگلستان

فين گلاس

ساختمان Willis Faber & Dumas در ايپسويچ انگلستان

اين پروژه الهام بخش بسياري از طرح­ها براي استفاده از تكنولوژي فين گلس در سراسر اروپا و امريكا در دهه 1970 بود كه امروزه نيز همچنان ادامه دارد. در استيل اين سيستم همچنان يكي از شفاف­ترين انواع نماهاي شيشه­ اي به حساب مي ­آيد كه در مساحت ها و ابعاد بسيار كوچك تا ساختمانهاي بسيار بزرگ، قابليت اجرا دارد. انواع درب

فين گلاس

كارگران در حال نصب نمي فين گلس ساختمان Willis Faber & Dumas در ايپسويچ انگلستان درب شيشه اي

نماها و ديوارهاي شيشه ­اي در سيستم فين گلس از نظر مفهومي كاملا ساده هستند، به طوري­ كه در هر خط عمودي از شبكه شيشه اي، يك ستون يا موليون شيشه اي عمود بر پانل هاي شيشه­ اي قرار مي­گيرد. چالش برانگيزترين جنبه نماهاي فين گلس زماني است، كه سطح به قدري بزرگ است كه نمي توان از يك قطعه شيشه واحد به عنوان ستون يا موليون استفاده كرد و بايد جزئياتي متشكل از قطعات چندگانه شيشه را طراحي و اجرا نمود. در نمونه­ ها­ي اوليه اين نما از Patch Plateبه منظور اتصال شيشه و موليونها استفاده مي شد كه امروزه جاي خود را به يراق­هاي اسپايدر داده ­اند. در شيشه اي

فين گلاس

نمونه اي از موليونهاي شيشه اي و اتصالات پنلها

فين گلاس

نمونه اي از اتصالات شيشه ها در نماهاي فين گلس، اتصال دو موليون شيشه اي به يكديگر

در تصوير پايين ، رايج­ ترين ديتيل اتصال موليونهاي شيشه ­اي نشان داده شده است. به يراق­هاي سوراخ­كاري شده كه براي اتصال شيشه و پايه استفاده شده اند توجه كنيد. در اينجا، يك عضو كششي افقي نازك براي مقابله با چرخش و خمش­هاي جانبي لبه پشتي استفاده شده است. درب استيل

فين گلاس

فين گلاس

 



امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۴۵:۱۲ ] [ علي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی